Brillenkoker incl. brillendoekje: Blauer Berg, Paul Klee, SMB
Artikelnummer: GB878
€ 13,00
Op voorraad
Vóór 14:00 besteld, zelfde dag verzonden
Wist je dat je bij elke bestelling een gratis cadeautje ontvangt?
Over Brillenkoker incl. brillendoekje: Blauer Berg, Paul Klee, SMB
Omschrijving
Verlies uw bril nooit meer uit het oog met de opvallende brillenkoker van Bekking & Blitz. Zowel de buitenkant als de binnenkant van de metalen brillenkoker is voorzien van zacht, aaibaar microvezel. Door de sterke klapscharnier sluit de koker stevig af. U hoeft dus nooit bang te zijn dat uw bril los in uw tas gaat zwerven.
Het bijbehorende microvezel brillendoekje heeft dezelfde print als de brillenkoker. Microvezel zorgt voor een krasvrije en streeploze reiniging van (zonne)brillen en beeldschermen, zonder gebruik van schoonmaakmiddelen.
Brillenkoker
- Formaat: 16 x 3,5 x 6 cm (bxhxd)
- Buitenkant full color bedrukt microvezel,
- Binnenkantzwart microvezel
Brillendoekje
- Formaat: 18 x 15 cm
- Enkelzijdig bedrukt microvezel
- Machinaal wasbaar op 60°Celsius, natuurlijk drogen
**OVER DE KUNSTENAAR, PAUL KLEE:**
Paul Klee (Münchenbuchsee, 18 december 1879 Muralto, 29 juni 1940) was een in Zwitserland geboren kunstschilder met de Duitse nationaliteit, die in zijn werk abstracte en figuratieve elementen combineerde met een uitgebalanceerde kleurtechniek. Zijn werk behoort tot de moderne kunst.
Klee schreef zich in 1898 in bij de kunstacademie in München, maar werd daar afgewezen. Hij begon daarom met privélessen bij Heinrich Knirr (1875 - 1944). In 1900 ging Klee alsnog naar de kunstacademie, waar hij veel spijbelde en weinig leerde. Hij kreeg onder andere les van de symbolist Franz von Stuck. In de zomer van 1901 verliet hij München en ondernam hij een reis naar Rome, Napels en Florence. De vroegchristelijke en byzantijnse kunst maakten daar veel indruk op hem. Daarna keerde hij terug naar zijn ouders in Bern, en ontwikkelde zich verder als autodidact.
Klee bestudeerde het Impressionisme van het eind van de 19e eeuw, maar paste het niet direct toe in zijn werk. In 1911 ontmoette hij August Macke, Wassily Kandinsky en Franz Marc. Hij liet zich beïnvloeden door etnografische (primitieve) kunst (zoals Afrikaanse maskers), door kindertekeningen (zie ook: Karel Appel) en tekeningen van personen met een verstandelijke beperking. In de tweede en laatste tentoonstelling van Der Blaue Reiter in 1912 was Klee met 17 werken vertegenwoordigd. Hij maakte daar kennis met werk van Braque, Picasso en Malevitsj. Hij bracht een bezoek aan Robert Delaunay in Parijs, die kleur het belangrijkste element in de schilderkunst vond. Tijdens een reis van 14 dagen naar Tunis in 1914 met Macke en Louis Moilliet kwam er een doorbraak in het kleurgebruik van Klee. Hij ging steeds kleurrijker schilderen, en maakte ook een stap in de richting van het abstracte. Klee werd ook beïnvloed door zijn collega bij Bauhaus, Johannes Itten, die een invloedrijk werk over kleurenleer heeft geschreven.
Zijn werk werd abstracter, met een geraffineerd gebruik van kleur. Zijn thema's zijn zeer veelzijdig: landschappen, sterk vereenvoudigde portretten, dieren (de beroemde goudvis), mythologie, geheimzinnige machines. Klee gebruikt veel combinaties van abstracte en figuratieve vormen.
Klee heeft een zeer individuele stijl ontwikkeld om de onderbewuste geest en de fantasie uit te drukken.
Klee experimenteerde veel. Met aquarel op ondergronden van textiel, met combinaties van olieverf en aquarel, met spuittechniek, en met allerlei papieren of textiele ondergronden. Maar hij werkte ook vaak met een conventionele schildertechniek zoals olieverf op doek. De meeste werken van Klee zijn op klein formaat gemaakt. Een zeer bekend voorbeeld hiervan is "Park bei Luzern", geschilderd in 1914.
Op het werk van Klee is geen eenvoudig stempel te drukken. Surrealisme, kubisme, abstractie zijn termen van de Europese kunststromingen die op zijn schilderkunst van toepassing kunnen zijn.
Hij wordt ingedeeld bij het expressionisme.